۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۶۶۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن | شرکت ۶۷۰۰ نفر از خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن ۱۰ اسفندماه جاری در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از استان برای شرکت در شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن ثبت نام کردند.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن در خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان مسابقات قرآنی از سال 93 تاکنون رشد خوبی داشتند، گفت: در سال گذشته 13 هزار نفر از کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش استان در این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد 4 هزار و 700 نفر از مؤسسات قرآنی بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تعداد 6 هزار و 700 نفر از استان برای شرکت در شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن ثبت نام کردند.

محبی با بیان اینکه خراسان جنوبی نسبت به جمعیت رتبه نخست از لحاظ تعداد افراد ثبت نام شده را در کشور دارد، تصریح کرد: این مسابقات قرآنی برای نخستین بار با مشارکت سازمان اوقاف وامور خیریه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه باید بستر تبلیغ و ترویج موضوعات قرآنی را فراهم کنیم، ادامه داد: در این مسابقات هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد و 80 درصد افراد شرکت کننده در آزمون، خانم و 20 درصد نیز آقایان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار در سال جاری یک دوره الکترونیک به آزمون افزوده شده است، افرادی که بعد از ثبت نام یک دوره آموزشی را از طریق فضای مجازی دنبال کردند در روز 12 اسفندماه جاری در مسابقات قرآنی الکترونیک شرکت می کنند.

محبی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار جوایز نقدی برای افراد برتر مسابقات درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: به مؤسسات قرآنی که بالاترین سطح مشارکت را داشته باشند و عملکرد و نمرات قبولی افراد مؤسسه بیشتر باشد سرانه حمایتی تعلق می گیرد.

وی افزود: این آزمون در روز پنجشنبه 10 اسفندماه جاری ساعت 8:30 صبح در رشته های حفظ و ساعت 10 صبح در رشته های مفاهیم قرآن، تدبر، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب نیز ساعت 7:15 و 9:45 دقیقه صبح روز آزمون در میدان ابوذر پیش بینی شده است، گفت: همزمان نیز آزمون مسابقات قرآنی در کانون های اصلاح و تربیت به صورت مستقل برگزار می شود و برای افراد زیر 12 سال هم این آزمون در روزهای 12 تا 17 اسفندماه در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار خواهد شد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات